Forside

Råd og hjelp

Råd og hjelp

Hvordan endrer jeg mitt registrerte mobilnummer?

Du kan endre mobilnummer i Selvbetjeningstjenesten ved å benytte BankID eller Digipost for autentisering.

Slik gjør du:

1)  Velg Selvbetjeningstjeneste - Endre mobilnummer under "Relaterte lenker" nedenfor.

2)  Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og identifiser deg ved å benytte enten:

  • BankID eller
  • Digipost

3)  Endre mobilnummer og lagre.


Du kan alternativt endre registrert mobilnummer på "Min Side" ved å benytte andre påloggingsmetoder.

Slik gjør du:

1)  Logg innMin Side med en av følgende metoder:

  • Smartkort/spillerkort, kortleser og PIN-kode
  • Brukernavn og passord (krever Internettstøtte på mobiltelefonen)
  • Mobilapplikasjonen "Buypass ID og betaling" (krever en smarttelefon)

2)  Velg fanen "Profil" > "Personinformasjon"

Her kan du endre adresse, e-postadresse, mobilnummer og telefon.

Klikk på knappen Endre.

Hvordan endrer jeg mine personopplysninger?

Du kan endre mobilnummer og/eller passord i Selvbetjeningstjenesten ved å benytte BankID eller Digipost for autentisering.

Slik gjør du:

1)  Velg ønsket funksjon i Selvbetjeningstjenesten under "Relaterte lenker" nedenfor.

2)  Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og identifiser deg ved å benytte enten:

  • BankID eller
  • Digipost

3)  Gjør endringen du ønsker og lagre.


Du kan alternativt endre dine registrerte personopplysninger på "Min Side" ved å benytte andre påloggingsmetoder.

Slik gjør du:

1)  Logg innMin Side med enten:

  • Smartkort/spillerkort, kortleser og PIN-kode
  • Brukernavn og passord (krever Internettstøtte på mobiltelefonen)
  • Mobilapplikasjonen "Buypass ID og betaling" (krever en smarttelefon)

2)  Velg fanen "Profil" > "Personinformasjon"

Her kan du endre adresse, e-postadresse, mobilnummer og telefonnummer.

Klikk på knappen Endre.

 

Hvordan kan jeg endre registrert betalingskort?

Du kan endre ditt betalingskort (konto du henter penger fra) på "Min side".

Slik gjør du:

1)  Logg innMin Side med en av følgende metoder:

  • Smartkort/spillerkort, kortleser og PIN-kode
  • Brukernavn og passord (krever Internettstøtte på mobiltelefonen)
  • Mobilapplikasjonen Buypass ID og Betaling (krever en smarttelefon)

2)  Velg fanen "Konti"

3)  Velg Buypasskonto eller Norsk Tipping spillerkonto

Klikk på lenken Endre bak betalingskort/bankkonto for den det gjelder.

Hva er Buypass Javafri løsning?

Buypass Javafri løsning er et API som inneholder samme funksjonalitet og mekanismer som Java-applet. Løsningen benyttes for kommunikasjon mellom nettleseren og smartkortet.

Buypass utfaser bruk av Java og tilbyr nå Javafri løsning i våre tjenester. Noen av Buypass Brukersteder har også åpnet for bruk av Javafri løsning, men utrulling og overgang til Javafri løsning hos alle Brukersteder vil fortsette utover i 2015 og 2016.

Jeg har glemt eller blokkert PIN-koden til smartkortet, hva gjør jeg?

Hvis du har glemt PIN-koden din eller den er blokkert (tastet feil PIN-kode 3 ganger etter hverandre) må du avblokkere PIN-kode/smartkort. Du trenger din PUK-kode (8 siffer) som er oppgitt i kodebrevet du fikk sammen med PIN-koden. Har du ikke denne kan du bestille ny i Buypass minibank. Brev med ny PUK-kode blir sendt til din folkeregistrerte adresse.

Slik gjør du:

1)  Sett smartkortet i kortleseren

2)  Velg ønsket funksjon nedenfor

Hvordan oppgraderer jeg smartkortet?

Hvis du har kjøpt smartkortet ditt via web trenger du ikke oppgradere det. Da har du allerede en elektronisk ID (PKI) som du kan bruke på alle Buypass brukersteder.

Smartkort som er anskaffet via arbeidsgiver, Norsk Tipping spillerkort e.l. må oppgraderes for å kunne brukes på alle brukersteder. Du kan enkelt oppgradere smartkortet ditt til elektronisk ID (PKI) via tjenesten Buypass activateTM (krever kortleser og Java). Oppgradering koster kr. 59,- og gjøres umiddelbart.

Hvor finner jeg enhetsdriver til smartkortet?

Nyere Windows-maskiner forsøker å installere smartkortet hver gang du bruker det. Det finnes ingen enhetsdriver å installere så meldingen er unødvendig. Du kan deaktivere forsøk på installering slik at du ikke får denne meldingen.

Slik gjør du for å deaktivere:

  1. Gå på Start-menyen
  2. Høyreklikk på Datamaskin / Computer, og velg Behandle / Manage
  3. Velg Enhetsbehandling / Device Manager i strukturen til venstre
  4. Se etter enhet som heter Smartkort / Smart Card, denne vil ofte ha et lite gult skilt på seg
  5. Høyreklikk på denne og velg Deaktiver / Deactivate
  6. Godkjenn endring i advarsel som dukker opp

Ta ut smartkortet og sett det inn igjen. Feilmelding skal nå være borte.

Vårt nettsted benytter informasjonskapsler (cookies). Dette gir oss nyttig informasjon om bruk av vårt nettsted for å kunne forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse. Ved å bruke våre nettsider godtar du bruk av cookies. Les mer om informasjonskapsler