Forside

Feilkoder og referanser

Råd og hjelp

Feilkoder og referanser

Feilreferanse 31503 - Feil ved lesing av smartkort

Nettleseren din får ikke kontakt med smartkortet.  Her er noen tips til hva du kan forsøke (gjelder PC med Windows).
Merk! Smartkortløsningen støtter ikke Safari på Mac. Bruk Mozilla Firefox istedet.

Du trenger en nyere kortleser.  Buypass tilbyr:

  • PC USB TR Buypass, PC Twin USB Buypass og IDBridge CT30 Buypass (USB)
  • Omnikey Cardman 3021 (USB), 3132 (USB), 4040 PCMCIA), 4321 (ExpressCard54)

Merk! Omnikey Cardman 2020 fungerer kun på Windows XP (eller eldre) på PC med 32-bits operativsystem. Sjekk hvilken type kortleser du har (se baksiden av kortleseren).

Første gang du bruker kortleser på din PC?

  • Installer kortleserdriver. Vanligvis gjøres dette automatisk fra Windows Update. Hvis ikke, last ned og installer kortleserdriver fra vårt Nedlastingssenter.

Har smartkortløsningen fungert tidligere fra samme PC?

  • Tørk av chip'en på smartkortet for bedre kontaktflate
  • Forsøk å koble til en annen USB-port (OBS! må tilkobles direkte til PC, ikke via skjerm eller annen USB-hub)

Fortsatt problemer?

  • Kjør en smartkorttest (Windows). Last ned og installer smartkorttest fra vårt Nedlastingssenter. Send eventuell feilmelding til vår Kundeservice.

Har du brukt gammel installasjons-CD?
Da har det oppstått konflikt i registeret på din PC. For å rette opp,
se Smartkort "Kortleseren fungerer ikke etter at jeg brukte gammel installasjons-CD fra Buypass"

Feilreferanse 31712 - Smartkort utløpt på dato

Ditt smartkort er utløpt på dato. De fleste Buypass Smartkort har en levetid på 3 år (nytt Norsk Tipping spillerkort har 8 års levetid).

Hvis du har fått smartkortet ditt via arbeidsgiver, Norsk Tipping, e.l. må du kontakte utsteder for å få nytt smartkort. Har du bestilt direkte fra Buypass må du kontakte vår Kundeservice før du kan bestille nytt smartkort.

Feilkode 4 - Din ID er blokkert

Våre mobil-apper kan ikke være aktiv på mer enn én enhet om gangen. Har du aktivert samme app på en ny enhet vil den gamle bli sperret. Ønsker du å endre enhet må du aktivere mobil-appen på nytt på ønsket enhet.

Slik gjør du:

  1. Slett sperret mobil-app på enheten du ønsker å bruke
  2. Last ned og installer mobil-app på nytt fra AppStore/PlayStore/Marketplace (Gratis)

Feilkode 62 - App sperret

Våre mobil-apper kan ikke være aktiv på mer enn én enhet om gangen. Har du aktivert samme app på en ny enhet vil den gamle bli sperret. Ønsker du å endre enhet må du aktivere mobil-appen på nytt på ønsket enhet.

Slik gjør du:

  1. Slett sperret mobil-app på enheten du ønsker å bruke
  2. Last ned og installer mobil-app på nytt fra AppStore/PlayStore/Marketplace (Gratis)

Vårt nettsted benytter informasjonskapsler (cookies). Dette gir oss nyttig informasjon om bruk av vårt nettsted for å kunne forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse. Ved å bruke våre nettsider godtar du bruk av cookies. Les mer om informasjonskapsler