Dersom PIN-koden på ditt smartkort er blokkert, kan du enkelt åpne den igjen ved hjelp av vår selvbetjeningsløsning.
Fremgangsmåte
- Sett det blokkerte smartkortet i kortleseren
- Gå til Buypass Selvbetjening
- Velg ønsket metode for å åpne PIN-koden:
Åpne PIN-kode med eID
Benytt BankID eller Buypass ID i Mobil
Åpne blokkert PIN med PUK-kode
Benytt PUK-koden fra kodebrev
- Følg instruksjonene på skjermen for å sette ny PIN-kode
Krav til systemet
Selvbetjeningen krever at programvaren Javafri er installert for at datamaskinen skal kunne kommunisere med smartkortet. Du kan laste ned Javafri fra vår nedlastingsside
Hvis du mangler nødvendig tilgang
Har du ikke tilgang til PUK-koden, Buypass ID i Mobil eller BankID, ta kontakt med Kundeservice for bistand
Dersom du sitter på en offline løsning og ikke får kontakt med vår selvbetjening kan du benytte en av disse alternativene:
-
Bruker Helsenett sammen med NetID
-
Bruker Helsenett sammen med Buypass Access
-
Jeg har ansattkort med Buypass ID