hero main banner
Elektronisk ID

eID med lynrask tilgang

Elektronisk ID for deg med hyppig behov for pålogging og elektronisk signering i offentlige og private tjenester – på høyeste sikkerhetsnivå

Dette er Elektronisk ID med e-signatur

  • ID på høyeste sikkerhetsnivå

    ID på høyeste sikkerhetsnivå

    Fleksibel løsning for å utstyre ansatte / brukere med elektronisk ID på nivå 4.

  • Enkel administrasjon

    Enkel administrasjon

    Brukere bestiller egen ID, eller via partner. Buypass håndterer produksjon, med utlevering via Posten. Felles faktura til virksomheten om ønskelig.

  • Pålogging og signering på under 3 sekunder

    Pålogging og signering på under 3 sekunder

    Kombinasjonen smartkort og 4-siffret PIN-kode gir trygg og rask aksess til sensitiv informasjon og juridisk bindende e-signatur.

Slik gjør du det

  • Bestill direkte eller lag fakturaavtale

    Bestill direkte eller lag fakturaavtale

    Ansatte bestiller individuelt. Vi samler alle bestilinger på en felles faktura om ønskelig.

  • Ansatte bestiller via web

    Ansatte bestiller via web

    Ansatte med behov for Buypass ID bestiller smartkort (og kortleser) via våre nettsider.

  • Legitimasjonskontroll på Posten

    Legitimasjonskontroll på Posten

    ID på Sikkerhetsnivå 4 (PKI) krever legitimasjonskontroll. Dette gjøres ved henting av ID hos Posten.

  • Bildebeskrivelse 1
  • Bildebeskrivelse 2
  • Bildebeskrivelse 3

Eksempler på bransjer og prosjekter som bruker elektronisk ID fra Buypass



  1. Innrapportering og signering i Altinn

    Virksomheter innen regnskap og revisjon kan tilby sine medarbeidere en rendyrket elektronisk ID til profesjonell bruk gjennom Buypass Smartkort.

    For profesjonelle avgivere med hyppige behov for tilgang og elektronisk signering bidrar Buypass ID til å effektivisere arbeidsprosessen.

  2. Elektronisk Pasientjournal (EPJ) og eResept signering

    Buypass leverer ID- og esignaturløsninger til primærhelsetjenesten (fastleger, legekontorer, fysioterapeuter, psykologer, tannleger, m.fl.).

    Vi har avtale med en rekke leverandører av Elektroniske Pasient Journal Systemer (EPJ).  Disse tilbyr bestilling og administrasjon av Buypass ID som en del av løsningen.

  3. Elektronisk valgadministrasjon

    Valgadministrativt personell bruker Buypass ID på Smartkort ved stortings- og kommunevalg for innlogging i det elektroniske valgadministrasjonssystemet (EVA) og for å signere innsending av de lokale opptellingsresultatene.

  4. Advoktforeningens medlemskort

    Advokatforeningen har valgt Buypass Smartkort som medlemskort for advokatene. Etter en enkel aktivering av kortet via nettbasert tjeneste hos Buypass får foreningens medlemmer trygg og enkel tilgang til offentlige tjenester som rettsrad.no, altinn.no og UDIs eDialog. Medlemskortet gir sikker kommunikasjon med klienter, og elektronisk tilgang, med sterk autentisering og signering, til ELSAM, domstolens portal for elektronisk samhandling i sivile saker. 

Sikre arbeidsplassen fysisk og elektronisk med ett system?

Med Buypass Access samles virksomhetens behov for sikker tilgang i en løsning med lokal utstedelse og administrasjon av smartkort. Ansatte forholder seg til en ID for innlogging lokalt, til pålogging og signering i offentlige tjenester og fysisk adgang til virksomhetens lokaler.

Les mer om Buypass Access

products-access

Ønsker du mer informasjon eller sette opp en avtale på Ansatt ID fra Buypass?

Fyll inn kontaktinfo eller ring oss; 22 70 13 00