Blokkert PIN-kode på smartkort kan åpnes med vår selvbetjening. For selvbetjening trenger du PUK-kode, Buypass ID i mobil eller Bank ID for å sette ny PIN-kode.
- Sett det blokkerte smartkortet i kortleseren og gå til selvbetjening.
- Velg ønsket metode for å åpne PIN-kode og følg anvisning.
Selvbetjening krever installasjon av Javafri for å kunne kommunisere med kortet.
Har du ikke tilgang til PUK-kode, Buypass ID i mobil eller Bank ID, kontakt Kundeservice.
Dersom du sitter på en offline løsning og ikke får kontakt med vår selvbetjening kan du benytte en av disse alternativene:
-
Bruker Helsenett sammen med NetID
- Sett smartkortet i kortleseren
- Gå på Start-menyen på jobbmaskinen din, velg Alle programmer
- Velg mappen NetID
- Start programmet Administrasjon
- Trykk på navnet ditt helt øverst og velg Lås opp sikkerthetskoden
- Velg Lås opp med opplåsningskoden
- Tast inn PUK-kode og angi ny PIN-kode
- Sett smartkortet i kortleseren
-
Bruker Helsenett sammen med Buypass Access
- Sett smartkortet i kortleser
- Gå på Start-menyen på jobbmaskinen din, velg Alle programmer
- Velg mappen Buypass Access
- Start programmet Administrasjon
- Velg Aktivitet fra verktøylinje
- Trykk Lås opp sikkerhetskoden og velg (BEID)
- Velg Lås opp med opplåsningskode
- Tast PUK-kode og angi ny PIN-kode
- Sett smartkortet i kortleser
-
Jeg har ansattkort med Buypass ID
Ta kontakt med ansvarlig for utstedelse av ansattkortet/arbeidsgiver. De vil hjelpe deg å låse opp kortet og sette ny PIN-kode i Buypass Access Manager.